יום שני, 20 ביולי 2009

FriendFeed Search

Image representing FriendFeed as depicted in C...Image via CrunchBase

אחד מאתרי ה web 2.0 הפופולאריים היום הוא Friendfeed. כלי זה מאפשר לי לראות איזה מידע חברי העלו לרשת. Friendfeed מחפש את המידע באתרים כמו del.icio.us, youtube, Flickr,Digg, Twine, Facebbok, Blogger, Slideshare ןעןד אתרי web 2.0 רבים בהם רשומים החברים שלי.
כל פעם שחבר מוסיף תמונה לחשבון שלו ב Picasa, נרשם ל RSS בעזרת Google Reader, מעדכן את פרופיל ה LinkedIn שלו וכו' זה מופיע אצלי בדף שלי ב Friendfeed.
אפשר לחפש חברים (שיש להם חשבון ב Friendfeed) בעזרת חיבור לפנקס הכתובת שלי ב Gmail, Yahoo, Hotmail או דרך Twitter ו Facebook.
מכיון שיש לי רק 3 חברים שרשומים ל Friendfeed אני בקושי משתמש בכלי זה. (מי שקורא פוסט זה מוזמן להצטרף ל Friendfeed ולהוסף את הפרופיל שלו/שלה).

לאחרונה הוסיפה Friendfeed את האפשרות לערוך חיפוש בתוך חשבונות החברים. היתרון שלחיפוש כזה הוא שהתוצאות יהיו (בדרך כלל) הרבה יותר אישיות ומותאמות לצרכים שלי לדוגמא, אני וחברי מתענינים באסטרונומיה וכותבים הרבה פוסטים טוויטים ותגובות בנושא. אנחנו גם מעלים תמונות ואולי סרטונים לאתרים מתאימים. אם ארשום בתיבת החיפוש של Friendfeed את המילה "צדק" אקבל מידע ותמונות על כוכב הלכת ולא על המערכת המשפטית. התוצאות הם "אנושיות" דהיינו מידע שחברי ראו לנכון לשמור או להעלות ולא סתם תוצאות של מילת המפתח כפי שאוחזר באמצעות רובוט (של מנוע חיפוש).
אם חפש משהו בנושא שנוי במחלוקת, אז סביר להנינח שחיפוש באתרי web 2.0 של חברי, יניב תוצאות יותר קרובות לליבי מאשר חיפוש עולמי ב Google. כמובן שזה לא תמיד מה שבאמת מה שאני רוצה למצוא.


יש אפשרות של חיפוש מתקדם ב Friendfeed. אפשר לחפש לפי מילה בכותרת (של פוסט) למשל או אפילו לפי תגובת "liked this" בשורת הסטטוס של Facebook. אפשר להגביל את החיפוש לאתרים ספציפיים כמוAmazon או Flickr.

נקודה למחשבה: אנחנו מסתמכים על Page Rank - אלגוריתם, סטטיסטיקה, רובוט(crawler) כדי למצוא לנו מידע רלוונטי אז למה לא להסתמך על חברינו. במקום דירוג סטטיסטי אז אולי דירוג חברתי.

Reblog this post [with Zemanta]

אין תגובות:

Real Time Web Analytics