יום חמישי, 7 בינואר 2010

התרשמותי בינתיים משירות Aardvark


לפני כחודשיים נרשמתי לשירות חדש בשם ארדברק.
זהו עוד כלי שעובד בזמן אמת. הייחודיות שלו היא שאתר זה מנסה לעזור לענות על שאלות. כן, כן, אני יודע זה לא הפעם הראשונה שאנו שומעים על טכנולוגיה שפותרת בעיות ועונה על שאלות, אבל Aardvark עובדת בצורה אחרת ולדעתי מאד נכונה. אגב פתרון בעיות ושאלות זה הנושא בה אתעסק בהרצאה בכנס טלדן השנה בע"ה ואני מניח שאתייחס גם ל Aardvark.

אז מה עושה Aardvark?
אני כותב את שאלתי בצורה מפורטת כמה שיותר. מי שיענה עליה איננה מערכת בינה מלאכותית אלא בני אדם חיים ונושמים. תפקיד המערכת (Aardvark) היא להפנות את השאלה לבן אדם המתאים ולתפקד כמתווך בין השניים.

כל מי שנרשם לשירות מתבקש להוסיף את התחומים בהם הוא מבין כדי ש Aardvark תדע מה תחום המומחיות שלו. כשמישהו שואל שאלה שלפי שיקולי המערכת מתאימה לעונה פוטנציאלי, היא מודיע לו בזמן אמת על ידי הודעה בצ'ט לשירות בו הוא משתמש. אני מקבל לפעמים הודעות ב Google Talk בעזרת צפצוף כמו בצ'ט רגיל. Aardvark יודע שאני מחובר כרגע ולכן מפנה אלי את השאלה. אם אני יודע את התשובה, אני עונה דרך תיבת הצ'ט ו Aardvark מפנה אותה לשואל (וא"כ מציע שהוא יודה לי על עזרתי). יש לי גם אפשרות להעביר את השאלה הלאה למישהו שלדעתי מבין יותר ממני בתחום.



 הנה משהו מאתמול:
3:34 PM aardvark-g200:
Hi Daniel!
I have a question about *israel*...
Want to try answering?

(Type 'sure', 'pass', or 'busy'.)
 me: sure
 aardvark-g200: (From Jonah M./25/M/Beersheba,IL -- sent via iPhone)
Is there a good website/forum or other resource to find an artist studio or shared space in tel aviv, israel?

3:45 PM aardvark-g200:
It's been a few minutes and I haven't heard back, so I'll start looking for someone else to answer.

If you have a response to Jonah's question, type 'Jonah:' followed by a message.
 me: pass
 aardvark-g200: OK -- I'll ask someone else.  

נשאלתי שאלה לגבי סטודיו לאומנים בתל אביב מיונה בבאר שבע. לא יכולתי לעזור אז Aardvark הודיע לי שהוא ינסה למצוא מישהו אחר שאולי יודע לענות. השאלה הופנתה אלי מפני שמופיע בפרופיל שלי שאני "מבין" בישראל (טוב, לא עד כדי כך).

גם אני שאלתי מספר שאלות. לא קיבלתי  תשובות ממש טובות אבל זה רק בגלל שבינתיים אין הרבה אנשים בשירות שמתעסקים באותם תחומים. הוא טוב בעיקר לכל מיני המלצות אישיות או עצות טובות. הכלי הזה חדש והוא לא יעבוד בצורה טובה עד שלא יהיו הרבה משתתפים.
הרעיון עצמו נהדר. תשובות בזמן אמת ולא רשימות ארוכות של תוצאות חיפוש. עוד בנושא זה בע"ה בהרצאה ביום שני השלישי במאי, הילטן תל אביב.

Reblog this post [with Zemanta]

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נשמע טוב, אבל נראה בהמשך כמה אנשים יצטרפו. תעדכן אותנו על התפתחות השירות.

דניאל ליפסון אמר/ה...

השבוע שאלתי משהו לגבי מסכי מחשב. תוך זמן קצר קיבלתי שתי תשובות אחת מצ'כיה והשני ממישהו בהודו.

Real Time Web Analytics