יום שלישי, 8 ביולי 2008

EBSCOhost 2.0

החודש יעלה לאינטרנט הגירסה המשודרגת של מאגר המידע EBSCO. האתר החדש נבנה בהתאם לתוצאות מבחני שימושיות שעשתה החברה. המראה חדש ונקי ומתאים לאופנה המודרנית של אתרי אינטרנט.


החיפוש הבסיסי מופיע במנשק נקי הדומה ל Google או Ask. לא צריך לבחור שדה חיפוש. EBSCO מחפש לבד מתוך הנושא, תקציר, כותר וכו'.

דף תוצאות החיפוש אסטטי ונקי וגם הצבעים נעימים לעין. הדף מחולק לשלוש עמודות כשיש אפשרות לסגור שתים ולהשאיר רק את רשימת התוצאות המופיעות בעמודה המרכזית.
העמודה השמאלית מאפשרת להצר את רשימת התוצאות על ידי בחירת סוג הפרסום, נושאים קרובים, התזאורוס של EBSCO, חברות תעשיה בתחום, אזור גיאוגרפי ועוד.
העמודה הימנית מאפשרת לצמצם את הרשימה למאמרים בטקסט מלא, מאמרים עם ביבליוגרפיה וטווח שנים.
ברשימת התוצאות, חוץ מהרישום הביבליוגרפי הרגיל וההפניה לטקסט המלא (אם יש), מופיעים תמונות מוקטנות ודיאגרמות מתוך המאמר. מופיע גם מספר המקורות הביבליוגרפים הנמצאים במאמר עם קישור אליהם. אפשר באמצעות לחיצה על צלמית קטנה להוסיף מאמרים לתיקיה אישית כדי לקבץ יחד מאמרים רלוונטיים. לא צריך לסמן ווי ולהוסיף לסל כפי שהיה מקובל עד היום.
ליד כותרת המאמר ברשימת התוצאות, יש צלמית נוספת. כשעוברים עליה עם הסמן נפתח חלון של תקציר המאמר. זה פונקציה נחמדה שחוסכת מקום ברשימה וחוסכת גם לחיצה ומעבר למאמר עצמו.

יש כמובן תווית שמירה של החיפוש. EBSCO מציע 4 אפשרויות שמירה:
1. הכנת alert כדי לקבל e-mail עם מאמרים חדשים שעונים על השאילתא
2. להוסיף את השאילתא עצמה לתיקיה
3.עדכון RSS
4. להוסיף (בעזרת addthis.com)את החיפוש למבחר (35) שירותי social bookmarking ו social media אחרים כמו Facebook,Twitter,del.icio.us, Digg. אפשר גם לשמור את החיפוש במועדפים של הדפדפן.

כשנכנסים לתוצאות החיפוש המנשק שומר על המראה האסטטי והחדש. יש צלמיות גדולות וברורות להדפס, שלך e-mail, צטט (לפי מבחר שיטות ציטוט), הוסף לתקיה וכו'. חידוש נוסף הוא שכשהמאמר פתוח מוצגים בעמודה הימנית מאמרים דומים שאולי יעניינו את הקורא (בדומה ל Science Direct או Pubmed).

EBSCO host 2.0 שומר על כל האפשרויות שהיו בגירסה הקודמת כמו visual search, חיפוש תמונות, חשבון אישי, יצירת תיקיות, היסטורית חיפוש וכד' אך מציג אותם בצורה ברורה יותר.

מה שמאפיין את השידרוג הוא בעיקר המראה והמנשק החדש שבהחלט מנעים את העבודה עם EBSCO.


למידע נוסף

http://support.ebscohost.com/support_news/detail.php?id=463&t=h

אין תגובות:

Real Time Web Analytics