יום שני, 16 במרץ 2009

מולטי ידע 2009


הייתי היום בכנס מולטי ידע 2009 של מרכז ההדרכה לספריות בישראל.
מושב הצהריים הוקדש לנושא של בלוגים (פתיחת בלוג, כתיבה וניהול הבלוג). יגאל חמיש,ירדנה ואילנה ניסו להלהיב את הקהל ולשכנע אותנו שלנהל בלוג ולכתוב פוסטים זה מהנה מאד. אבל כפי שאמר עידו באותו מושב, זה לא מתאים לכל אחד. אני לא בטוח כל כך שזה מתאים לי. אני מודה שאינני נהנה כל כך מניהול בלוג זה. אני מרגיש שאני כותב בעיקר אל עצמי ולכן אינני מרבה להעלות כתבות. חשבתי על בלוג חדש בנושא ספציפי יותר. בינתיים אשתדל להמשיך ולעדכן כאן.
אשמח לתגובות (הלו יש שם מישהו?)

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אנשים כותבים בלוגים מסיבות שונות.

תחומים נישתיים זוכים לתנועת גולשים דלילה יותר ולכן אני מניח שהחלום להפוך את הבלוג למרכז התרחשויות סוער הוא לא סיבה טובה מספיק להתמיד בכתיבתו.

בכל מקרה, אני נהנה מקריאת הבלוג שלך ואשמח אם תמשיך להעלות פוסטים.

דניאל ליפסון אמר/ה...

תודה רבה.
טוב לדעת שיש כאן מישהו.
בעקבות אותה ההרצאה אני מתלבט לגבי הקמת בלוג חדש בנושא קצת יותר מוגדר. התעסקתי הרבה בנושא web 2.0 בכלל ובספריה בפרט. תחום שממש מעניין אותי הוא השימוש של כלים אלה לשיווק, פרסום ותמיכת לקוחות. קראתי כמה ספרים מצוינים בנושא ואין ספור מאמרים והודעות בלוג. כתבתי מאמר באתר "מאמרים" (הקישור באחד הפוסטים הקודמים).
נראה מה יצא מזה.

יענקל אמר/ה...

כמובן שיש כאן מישהו. חשבת שאני לא קורא את הגיגיך?

אני רואה ערך רב במיקוד. לעתקים קרובות מדי אצל בלוגרים שכותבים על כל מה העולה להם לראש מתקבל הרושם שאין להם הרבה בראש. אבל יש גם סכנה במיקוד יתר. זה עלול ליצור מצב של תקליט שבור שחוזר על עצמו שוב ושוב, עם הצהרות של "אני מאמין", אבל בלי הביטוי של ה-"אני מאמין" הזה" בדוגמאות מהשטח.

בלוגרים שכותבים כדי שיקראו אותם מחפשים את הנושאים שמביאים קוראים, ומתברר שבנושאים האלה אין להם מה להגיד שלא קראנו כבר פעמים רבות אצל אחרים. לעומתם, לבלוגרים שכותבים לעצמם, שמשתמשים בבלוג שלהם כדי להבהיר לעצמם את החשיבה שלהם, יש בדרך כלל עולם עשיר, ונעים לזכות בהזדמנות להציץ לתוכו.

Yigal Chamish אמר/ה...

שלום,
לעניין המניעים לכתיבה, ירדנה ואילנה סיפרו לקהל המשתתפים הרב כיצד אפשר לעשות שימוש מושכל בבלוג על מנת למצב מחדש את הספרן והמידען כמוביל בתחום הידע שלו - בדרך של כתיבה אישית על ספרים, ספריות וקוראים. זה לא טריוויאלי כלל להפוך להיות פרואקטיבי בעולם בו לכאורה האינטרנט 'שולט' בכל. המטרה שלי בקורסים היא להראות לספרנים ולמידענים כי זו אינה נישה טכנולוגית גילדאי סגורה, אלא עוד פלטפורמה בה הם יכולים למנף את הידע הרב שלהם ולהתמודד עם האתגרים אום הם חווים ביומיום.
המציאות מוכיחה, לשמחת כולנו, כי יש עשרות רבות של ספרנים ומידענים בארץ, אשר כבר נמצאים 'חזק' בבלוגוספירה, ולמעשה נוצרת כאן רשת חברתית עניפה. בקרוב, אגב, ייערך כנס ראשון של בלוגרים ספרנים עליו אנחנו עמלים בימים אלה.
אגב, תוכלו לעיין בבלוגים של ספרנים אלה ברשימות הקישורים בבלוג שלי.

דניאל ליפסון אמר/ה...

תודה יגאל.
לא חשבתי שאקבל בכלל תגובות וטוב לדעת שמישהו באמת עובר על הבלוג הזה.
אני באמת לא משקיע הרבה בבלוג. לא חסר מה לכתוב. כל יום אני מגלה מידע חדש שיעניין (לפחות חלק) מהספרנים והמידענים. אני לא ממש נהנה מהכתיבה ולכן הבלוג הזה לא ממש מתעדכן. אני גם מעדיף לנצל את הזמן שיש לי כדי לקרוא וללמוד דברים חדשים ופחות לכתוב עליהם.
התגובות של רותם, יענקל ושלך דווקא מעודדים.
יש לי רעיון לבלוג חדש שדחיתי כבר הרבה זמן אבל בימים אלה אני חושב עליו שוב. ההרצאות שלכם בכל זאת השאירו רושם...
תודה

Real Time Web Analytics