יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

העדכון שנתי של Gale


אתמול נסעתי למפגש העדכון השנתי של ספקית מאגרי המידע Gale Cengage Learning שארגנה חברת טלדן.
היום התחיל עם נהג אוטובוס שהביא אותי למלון שרטון במקום לקרלטון דבר שזיכה אותי בטיול בוקר לאורך רחוב הירקון בתל אביב.

תחילה דיבר Jason Bass יהודי דתי אמריקאי שהתאמץ לאמר כמה מילים בעברית. Jason עובד בהוצאה לאור של Gale בארה"ב. תחילה הוא הציג את סטטיסטיקות המשתמשים הישראליים ב Gale (וביקש מחיאת כפיים מהקהל). לאחר מכן הוא הציג כמה חידושים לממשק של Infotrac Academic One File. החל מסוף החודש הממשק עצמו ישתנה למשהו קצת יותר נעים לעין. מעבר להברים הרגילים על כלי החיפוש והשמירה, היו שתי חידושים מענינים. ניתן יהיה לשמוע את המאמר על ידי הקראה של הטקסט בקול. זה לא מושלם. מדובר על טכנולוגית "קורא מסך" שקיימת כבר הרבה זמן (גם בwindows) אבל זה נחמד. עוד שינוי מענין הוא האפשרות שעל המסך הראשי יופיעו מאמרים נבחרים שישתנו כל הזמן בעזרת RSS feed. עם הספרן יודע שרוב הסטודנטים מתעניינים בתחום מסוים, אפשר להכין alert ולשמור אותה כ RSS. המאמרים החדשים יופיעו במקום בולט בממשק החיפוש. אפשר כמובן להכין ממשק אישי ולקבל מאמרים ב RSS לפי תחום רלוונטי אישי.

אחרי Jason דיברה Alice Bellasich נציגת מכירות לאזור דרום אירופה. היא הציגה את מאגרי הארכיונים של Gale הכוללים עיתונות מהמאה ה 18. לאחר מכן היא דיברה על תוכנית חדשה בשם Knowledge Portals. היא הסבירה ש Gale הכינה פורטלים ייעודיים לפי נושאים. הנושאים קשורים כולם לתחומים גלובליים כמו למשל התחממות כדור הארץ. הפורטל שמנוהל על ידי מומחה בנושא מקבץ לתוכו מאמרים ממאגרי כתבי העת של Gale, כתבות עיתונות לפי ארצות, תמונות, וידיאו ועוד. היו מספר שאלות מהקהל לגבי האוביקטיביות של כלי כזה. רוב החומרים הם כמובן אמריקאיים והחומרים ממדינות אחרות כוללות רק פרסומים בשפה האנגלית. Alice הדגימה גם פורטל מיוחד בשם GREENR המוקדש כולו לנושא איכות הסביבה.

בסוף היום היתה הרצאה מאד מענינת של העיתונאית יעל פז מלמד מעיתון מעריב בנושא השפעת התקשורת על המציאות והמציאות על התקשורת בחברה הישראלית.

סיימנו עם ארוחת צהריים.
Reblog this post [with Zemanta]

אין תגובות:

Real Time Web Analytics