יום שני, 31 במאי 2010

מפות

זהו הפוסט המאה בבלוג זה.
התחלתי את הבלוג לפני מספר שנים. התכוונתי שהוא יהיה מעין פנקס אישי בו אזכיר לעצמי מספר דברים מעניינים שראיתי ברשת. בסופו של דבר הוא הפך להיות משהו אחר. בכל מקרה מזל טוב!

אני מתכנן נסיעה קצרה ללונדון לביקור משפחתי. הייתי הרבה פעמים בלונדון (גם נולדתי שם) ואני לא מתכוון לטייל באתרי התירות (עשינו את זה כבר מספיק). היה לי רעיון לנסות לחפש את קבריהם של הדורות הקודמים של משפחתי. מצאתי את שמות בתי הקברות ואז ניסיתי למצוא אותם במפה. למרות שקראתי כמה מאמרים על המפות הדיגיטליות הקיימות היום הופתעתי לטובה לראות בעיינים כמה דברים מעניינים.

מעבר לתמונות לווין שניתן לקבל, יש כל מיני אפשרות צפיה מתקדמות יותר. בארץ בינתיים אנחנו מסתפקים בתמונות לווין לא תמיד איכותיות אבל במקומות מסויימים בחו"ל אפשר לראות עד לרמת לוחית הרישוי ובצורה מאד חדה.

חיפשתי את בתי הקברות ב Bing Maps. אתר המפות הזה מבית מיקרוסופט מאפשר לא רק צפיה רגילה מעל (aerial view) אלא גם "מבט ממעוף הציפור" (bird's eye view). מבט ממעוף הציפור מאפשר צפיה חדה יותר מזוית ולא רק ישר ממעל. את המבט הזו אפשר לסובב וכך לראות את השטח מכיוונים שונים. זה הרבה יותר ברור מאשר תמונת לוין רגילה. במקומות מסויימים, בעיקר בארה"ב, Bing מאפשר גם צפיה בגובה הרחוב ויש גם מספר מבנים בתלת מימד.

המפות של Google מאפשר תמונות לווין שהם פחות חדות מאלו של Bing. מה שאהבתי מאד ב Google Maps זה המבט הנמוך מגובה הכביש. במקומות שביקרתי לא ראיתי את האפשרות הזאת אצל Bing למרות שגם להם יש כזה. במשך זמן רב נסעו מכוניות מותקנות עם מצלמות וצלמו את הסביבה ב 360 מעלות. התמונות מדויקות וחדות להפליא. זה ממש מדהים לראות. אפשר להעביר את הסמן על אזורים מסוימים של התמונה כמו חנויות, שלטים ואנשים וז להגדיל אותם. כך הצלחתי לראות את כל החנויות לאורך הכביש המוביל מתחנת הרכבת לבית הקברות ואפילו להסתכל לתוך החלון (אולי נקנה משהו בדרך).

במשך כמה ימים חיפשתי בית קברות מסוים בדרום לונדון. היה לי כתובת אבל ממידע שמצאתי נראה היה שזה בית קברות נוצרי. בסוף ראיתי שזה כנראה נבנה בסמוך לבית קברות נוצרי קיים. Bing Maps נתן לי תמונה נהדרת וחדה אבל בית הקברות היה עצום בגודלו ומורכב מחלקות שונות באזורים שונים. בדמיוני עלה סצנת בית הקברות בסרט "הטוב הרע והמכוער" בה "המכוער" רץ בין מאות קברים בחיפוש אחר זו בה טמון הזהב.
היה מבנה קטן בכניסה לבית הקברות אבל לא היה אפשר לזהות בה דבר. 
עברתי ל Google Maps וסימנתי את הבניין בסמן (הסמן בצורת איש). התמונה צולמה מגובה הכביש והיה אפשר להתקרב למבנה. זיהיתי בתמונה את השנה 5692 (תרצ"ב) השנה בה הוקם בית הקברות וממתחת לשנה היה מגן דוד. מצאתי!!

עכשיו כשאגיע אדע לאן לפנות.

עוד פונקציה שימושית שמאפשרת גם Bing וגם Google היא ציון מסלולים. זה דומה ל GPS. מקבלים הוראות מדויקות אבל האתר גם מבדיל בין הוראות נסיעה להוראות הליכה ברגל. מופיע גם המרחק והזמן הצפוי שיקח להגיע.
בית קברות אחד נמצא רבע שעה הליכה מהתחנה והשני כמעט חצי שעה.

קצת התעמלות לא תזיק לאף אחד.
Reblog this post [with Zemanta]

9 תגובות:

שרה כהן אמר/ה...

מאוד מעניין .
הלוואי שתמצא מה שאתה מחפש .

דניאל ליפסון אמר/ה...

תודה שרה. אחרי כל כך הרבה מאמצים (וירטואליים) אני מקווה באמת שאמצע.

דניאל ליפסון אמר/ה...

חזרתי אתמול משבוע בלונדון.
הגעתי לכל המקומות שרציתי כולל לבית הקברות שבתמונה בפוסט. רציתי לצלם ולהשוות עם התמונה של Google אבל שמתי לב שאני מאחר לרכבת חזרה אז רצתי.

שרה כהן אמר/ה...

מצאת קברים של בני משפחה?

דניאל ליפסון אמר/ה...

שלום שרה
הגעתי ליותר קברים ממה שציפיתי.
סבא
סבא רבא
סבתא רבא 2
סבתא רבה רבא
דודה של אבא 2
דוד של אבא
דודה של אמא 2

שרה כהן אמר/ה...

איזה מרגש לשמוע!
כל הכבוד לך , באמת כל הכבוד !
כל-כך חשוב לזכור את מי שהיה ...

דניאל ליפסון אמר/ה...

התחושה באמת טובה.
את רוב הקברים הללו לא פקדו שנים רבות וסביר מאד להניח שלעולם לא יגיעו אליהם שוב.
צילמתי אותם ןאוסיף את התמונות לאילן יוחסין שאני בונה באתר geni.com

Tzlil Tamuz אמר/ה...

וואו, לא יאמן! מצד אחד, זה קצת מטריד שמצלמים אותנו כל הזמן, ואין לנו מושג לגבי זה - אבל על זה דובר כבר הרבה. והנה מובאת כאן דוגמא מצויינת לאיך ששירותי המפות באינטרנט משמשים אותנו לכל מיני דברים. :)

דורה אמר/ה...

כל דבר עדיף על מפות ישראל הישנות מהנייר שתמיד היו נקרעות בקיפולים והיו ענקיות כאלה, בלתי אפשריות לפרישה.

Real Time Web Analytics