יום חמישי, 6 במאי 2010

"אהבתי"

בשבועיים האחרונים יש המון דיבורים על האפשרות החדשה של Facebook. מעכשיו אפשר להוסיף לחצן "אהבתי" (או באנגלית "Like") של Facebook לכל דף ברשת. 
בעלי אתרים הרוצים קצת לקדם את עצמם יכולים להוסיף את האפשרות הזאת לכל מוצר או ידיעה שהם מפרסמים. כשמישהו ילחץ על הלחצן הוא ידרש תחילה להתחבר לחשבונו ב Facebook (אם הוא עדיין לא מחובר) ואז יופיע ליד הסמל של היד, שהוא אוהב את המוצר/ידיה הזה. אם עוד חברי Facebook ילחצו על לחצן "אהבתי" יופיע ש 5..6..7..8 וכו' אנשים אוהבים את זה.
יופיע שמם ותמונתם של ה"אוהבים" שמוגדרים כחברים שלי, לדוגמא "אבי, משה, יוסי ועוד 10 אנשים אוהבים את זה" בהנחה שאבי, משה ויוסי הם חברים שלי ב Facebook.

הוספת הלחצן מאד פשוטה. בדף ה Like Button של Facebook מגדירים את ה URL של הדף אליו אנו רוצים להוסיף את הלחצן.
בוחרים גודל, צבע ופונט ובסוף מקבלים קוד HTML קצר שמדביקים לתוך הדף.

ה HTML נראה בערך כך:
allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%253A%252F%252F72elders.blogspot.com%252F2010%252F05%252Fi-like.html&font=lucida%2Bgrande&colorscheme=dark" style="border: none; overflow: hidden; width: 450px;">

והתוצאה הסופית היא:


תתחברו לחשבון שלכם ב Facebook ואז תלחצו על לחצן ה"אהבתי" ותראו את התוצאה.

היו המון כתבות ופוסטים לגבי הפרה חמורה של הפרטיות.
אם אני לתומי נכנס לאתר ספרים, מוסיקה סרטים וכד' ולוחץ על ספר או סרט שאהבתי, כל חברי ל Facebook יכולים לדעת זאת למרות שהאתר כלל לא קשור ל Facebook. בדרך כלל זה לא צריך להפריע במיוחד אבל יש כאן בהחלט חוסר שליטה על הפרטיות האישית.

 ובאותו עניין, גמרתי לכתוב מאמר בנושא בטיחות ילדים ברשת החברתית (בעיקר Facebook). המאמר מיועד להורים ומחנכים שלא מודעים לטכנולוגיה ולסכנות שבה. אני האחרון שיטען שאסור לילדים להשתמש ברשת החדשה אבל בהחלט צריך לעורר אותם ואת הוריהם לסכנות האפשריות.
אני לא יודע בינתיים איפה אפרסם את המאמר (אם בכלל) אז כרגע אמשיך לשפץ אותה.

2 תגובות:

שרה כהן אמר/ה...

תודה דניאל , מאוד מעניין מה שכתבת .
אני אשמח מאוד לקרא גם את המאמר שהזכרת בסוף הפוסט .

דניאל ליפסון אמר/ה...

תודה שרה. בכל מקרה אקשר אל המאמר מהבלוג כשהיא תהיה מוכנה.

Real Time Web Analytics