יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

כנס Gale 2012

היום השתתפתי בכנס השנתי של חברת המידע Gale, שארגנה טלדן.

שלושת נציגי Gale דיברו על מוצריהם השונים ועל החידושים בתכנים ובאפשרויות החיפוש שמאגרי המידע שלהם מציעים.

Gale היא מחלקה בארגון Cengage Learning שמפתחת פתרונות לימוד והוראה לבתי ספר ואוניברסטאות. Gale היא אגריגטור של מאגרי מידע ומו"ל של ספרים, כתבי עת וספרים אלקטרוניים.


אחד המוצרים שדיברו עליו במיוחד היה ה ECCO (שקיים בין היתר אצלינו בספריה). זהו מאגר הכולל 32 מליון דפי טקסט של עתונים ופרסומים אחרים מהמאה ה-18. Gale מתמחה בסריקת חומרים כאלו ומשתפת פעולה עם ספריות ברחבי העולם כדי להנגיש לציבור את התכנים המיוחדים שלהם שלא קיבלו עד היום את ההתיחסות הראויה. המאגר החדש יותר הוא ה NCCO שכולל סריקות של טקסט מהמאה ה-19. למאגר זה יש יותר אפשרויות חיפוש וניתוח מידע.

יש ל Gale עוד פרויקטים קטנים יותר בתחום הסריקה. את רוב האוספים האלה הם מכניסים תחת המטריה של ה Archives Unbound - כ-120 אוספים של מסמכים היסטוריים בתחומים שונים וממקומות שונים בעולם.

החדשות החמות מבחינת Gale הוא שיתוף הפעולה עם National Geographic. עכשיו בעלי גישה למאגר, יוכלו לצפות ולחפש בטקסט המלא של גליונות כתב עת חשוב זה בינתיים לשנים 1888-1994.

GVRL היא פלטפורמת הe-books של Gale שכולל כ-10000 כותרים. בשנת 2012 בלבד הם הוסיפו 2047 ספרים חדשים. הספרים מגיעים ממו"לים חשובים כמו Wiley, Sage, Springer ואחרים. את הספרים אפשר להוריד לטאבלט ולסמארטפון.

הנציגים הזכירו עוד מוצרים כמו InfoTrac ו Gale's Business Insights והציגו כלים ואתרים חדשים שיכנסו לפעולה בתקופה הקרובה.

חברת טלדן ארגנה גם הרצאת אורח. את עמוס לויטוב, שנפל בשבי המצרי במלחמת ההתשה, שמעתי בעבר, אך את סיפורו המדהים בהחלט שווה לשמוע שוב.

היה נחמד להיפגש עם חברים ועמיתים וכמובן ארוחת הצהריים היתה מצויינת.






אין תגובות:

Real Time Web Analytics