יום חמישי, 14 במאי 2009

לא רוצים מרצה, רוצים פודקאסט

קל מאד להכין פודקאסט (podcast). מקליטים, עורכים (לא חובה) ומעלים לרשת.

כבר כמה שנים אוניברסיטאות ומכללות מקליטות הרצאות במטרה להקל על הסטודנטים ולאפשר בעזרתם שינון קל של החומר. מקום אטרקטיבי להעלות את הפודקאסטים הוא I-Tunes U קטגוריה בשירות I-Tunes של הרצאות מכל מיני אוניברסיטאות הניתנים להורדה. חלקם הגדול בחינם.

והנה, פסיכולוג ב State University of New York in Fredonia ערך מחקר במטרה לבדוק מהי השפעת הפודקאסטים על הלימודים ותוצאות הבחינות.
32 סטודנטים השתתפו בקורס פורמלי בכיתה. שמעו את המרצה וראו את המצגות. לעומתם 32 סטודנטים אחרים הורידו את הפודקאסט וגם עיינו בשקופיות של השיעור שקופיות.
כל ה-64 נבחנו. המחקר הראה שהסטודנטים שהאזינו לפודקאסט קיבלו ציונים גבוהים יותר מאלו שנכחו בשיעור. מאזיני הפודקאסט שגם סיכמו את הדברים, קיבלו ציונים עוד יותר גבוהים.
זה לא יעבוד בכל סוג של הרצאה. ישנם הרצאות עם המון דינמיקה בכיתה והדגמות של המרצה. פודקאסט הוא טוב להרצאה פשוטה בה המרצה קורא טקסטים או מלמד באופן רגיל. יש כנראה בעיה בשיטת ההוראה. אם סטודנט יכול להוריד את הפודקאסט ולהצליח, מדוע בכלל לבוא להשתתף בכיתה.

יש הרבה צפיפות בחלק מכיתות הלימוד במוסדות האקדמאיים. ישנם קורסים של 100 סטודנטים אבל הכיתה מכילה רק 50 מקומות. פתרון אפשרי הוא להקליט את ההרצאה ולהעלותה לרשת. לא חייבים להגיע לכיתה אבל חייבים לשמוע את ההרצאה. אפשר גם לאפשר לכולם להאזין להרצאה, לא רק לתלמידי הכיתה. למה לא? שכולם ישכילו קצת.

המאמר המלא התפרסם ב:

אין תגובות:

Real Time Web Analytics