יום שלישי, 5 במאי 2009

המצגת - The Social Semantic Web בדרך ל Web 3.0

זהו המצגת של ההרצאה שלי בכנס Info 2009. ההרצאה היתה ביום הראשון של הכנס 4.5.09.

לא יכולתי להעלות אותו ל Slideshare מפני ש Slideshare לא קולט הנפשות שנעשו ב Power Point. אני נעזרתי בהרבה הנפשה ולכן העלתי את המצגת ל Authorstream. היו כמה בעיות קטנות עם ההנפשה ולכן שיניתי קצת את המצגת. עדין אפשר לראות כמה דברים שזזו קצת ממקומם הטבעי אבל זה לא מפריע.

כותרת ההרצאה היתה The Social Semantic Web בדרך ל Web 3.0.

הסברתי שהרשת הסמנטית (Web 3.0) שהולכת ונרקמת בשנים האחרונות תתלבש על הרשת הקיימת ותהפוך אותה ליעילה הרבה יותר. בעזרת טכנולוגיה זו המערכת תבין בדיוק מה אנו רוצים שכן אנו נעבוד בשפה שהיא תכיר. הרשת הסמנטי תתן משמעות לתוכן דפי האינטרנט ואחר כך יישומים חדשים (כמו סוכנים סמנטים חכמים) ינצלו את המידע הזה לשרת אותנו בצורה יעילה.

הדגמתי את מה שצפוי לנו בעזרת כלים המשלבים את העושר העצום וההצלחה הרבה של אתרי הרשת החברתית עם כלים סמנטיים.

ה Social Semantic Web הוא בעצם רק buzzword שמתאר סוג מסוים של הטכנולוגיות החדשות אבל אני החלטתי להתמקד דווקא בתחום הזה.

סיימתי עם המלצה שספרנים ומידענים יתחילו להתעניין בנושא שכן אונטולוגיות (עליהם בנוי הרשת הסמנטית), תיאור מידע, מיפתוח סמנטי וכד' הם בדיוק המקצוע שלנו (אם כי בעזרת כלים חדשים).

אני עדיין מקווה להקליט או לשכתב את ההרצאה אבל בינתיים הנה המצגת לפניכם. קצת סבלנות זה עובד לאט.
זה דורש התקנה של Shockwave. אם אין לכם במחשב ואינכם רוצים להתקין ניתן לנסות לראות את המצגת ישר מהאתר. אני אחשוב גם על אפשרויות נוספות.




Uploaded on authorSTREAM by danieljl

אין תגובות:

Real Time Web Analytics