יום שני, 19 ביולי 2010

הרשת החברתית בספריה ובכיתה

בשבוע שעבר הרצאתי ביום עיון במכון מופת בנושא "הרשת החברתית בספריה ובכיתה".
ההרצאה היתה בעיקרה דוגמאות לשימושים שונים של הרשת החברתית. את רוב הזמן הקדשתי כמובן ל Facebook אבל התייחסתי גם ל Twitter וקצת ל Buzz. 

הצעתי שכל אתר גדול ופופולרי יכול לשמש כרשת חברתית לצרכי ספריה או קורס אקדמי. אתרים כמוYoutube  Amazon ו Slideshare הם בעלי יכולות של רשתות חברתיות. פותחים פרופיל אישי, אפשר לעשות קבוצות, להגיב, להעלות מידע וכו'.

הנקודה החשובה ביותר היתה שצריך לבחור כלי המתאים לקהל הסטודנטים. Facebook מאד פופולרי בקרב הסטודנטים ולכן היא מומלצת כרגע אבל יתכן שדווקא טכנולוגיה אחרת מתאימה יותר. אולי הסטודנטים למדו להשתמש ב RSS ואנו כספרנים או מרצים נוכל להעביר להם מידע בדרך זו. מאמר שהזכרתי בהרצאה מסתיימת במילים אלו:

Librarians should not get too attached to Facebook, as there is always the next tool or social networking site that people are using. Web 2.0 applications move quickly and the Internet is constantly changing, be prepared to leave your hard work behind to jump to the next tool.
הרשת משתנה כל הזמן ויתכן שכלי טוב כיום יתחלף עם משהו אחר בעתיד.

יום העיון היה מאד מעניין ותחושתי היתה שהקהל נהנה והשכיל.

בדרך כלל אני מעלה את המצגות שלי ל Authorstream (אני לא משתמש ב Slideshare כי מצגות עם הנפשות ועברית בדרך כלל לא יוצאות טוב). הפעם היתה תקלה לא מובנת וחלק מהטקסטים יצאו בג'יבריש. שינית את הפונטים אבל זה עזר רק חלקית.
התחלתי להשתמש באתר חדש בשם Slideshow. גם כאן לא הכל מושלם כפי שתוכלו לראות. חלק מהחיצים לא נראים בכלל וסימונים אחרים יצאו בצורות שונות ומשונות.

אם יש לכם הערות או שאלות אפשר להשאיר אותם בתגובות לפוסט זה.

צריך להתקין קודם Microsoft Silverlight כדי לצפות במצגת. בכל מקרה אפשר גם לראות אותה ישר מהאתר  http://www.slideshow.com/users/danieljl/social-networks-in-the-library-and-classroom-395012638





Enhanced by Zemanta

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ההרצאה נראית מאוד מעניינת (לא הצלחתי לראות את כל המצגת במלואה).
האם תועלה גם ההרצאה עצמה? זה יהיה נפלא לטובת מי שלא התאפשר לו להגיע.

דניאל ליפסון אמר/ה...

בעבר הקלטתי את ההרצאות (דיבור + שקופיות) אבל האתר שאני בדרך כלל משתמש בו הולך להיסגר. יש אתרים נוספים שמאפשרים slidecast כזה. אולי אנסה אחד מהם.

Real Time Web Analytics