יום שני, 11 באוקטובר 2010

סופה של Bloglines

Image representing Bloglines as depicted in Cr...       Image via CrunchBase
     בשבועות האחרונים היה אפשר לקרוא ברשת הספדים רבים לאתר     Bloglines
Bloglines היתה אחת מקוראי ה RSS הראשונים והמוצלחים. רק Google Reader היתה מתחרה ראוי. Bloglines נרכשה על ידי Ask בשנת 2005.
אבל עכשיו Ask החליטה לסגור את כל העסק הזה. הם טוענים, ובצדק, שהיום בעידן ה Real Time, הצורך ב RSS הולך ופוחת. זה נכון ש RSS מספק מידע בזמן אמת אבל היא בסך הכל טכנולוגיה להעברת מידע ולא כלי לחוויה חברתית כמו Twitter או Facebook שמתפקדים כחוייה או כדו-שיח בזמן אמת. ב- Ask הם מתמקדים בזמן האחרון בשירותי השאלות ותשובות המוצלח שלהם ועל כן החליטו לרדת מהנושא של קוראי RSS.
Google Reader היא עדין תחליף. הבוקר העברתי את כל ה RSS feeds שלי כקובץ OPML ל Google Reader. עוד שחקן מאד מוצלח בזירה זו הוא Netvibes עם קהל משתמשים אוהד מאד.
אבל האמת היא שכבר זמן רב אני לא ממש משתמש בקורא RSS וה-feeds הרבים שלי הצטברו ב Bloglines כמו ערימת כתבי העת על השולחן שלי (טוב, הערימה הזאת עולה ויורדת בהתאם להספק בעבודה).
RSS היה אמור לחסוך זמן אבל ככל שכמות המידע שרצינו לצרוך עלה, היה כמעט בלתי אפשרי להשתלט על כל הפוסטים וידיעות שזרמו בערוצי ה RSS.
כשהייתי פותח את Bloglines הייתי תמיד מתלבט היכן להתחיל. מכל אתר או בלוג חיכו לי רשימה ארוכה של דברים שלא קראתי. היה אפשר לסדר אותם לפי עדיפויות אבל לא ממש האמנתי בזה. אם נרשמתי ל feed זה סימן שהוא עניין אותי. כל עוד לא מחקתי אותו זה סימן שהוא עדיין מעניין.
אישית אני מעדיף להשתמש ב Twitter. ב Twitter אני מקבל ציוצים ממי שבאמת מעניין אותי ולפעמים הציוצים באים ישר מתוך הבלוגים כמו RSS. החלטתי שאני מעדיף לעבוד בשיטה זו. לא נוצר עומס במסך כי במילא מוצג על המסך רק הידיעות האחרונות. אני יודע שאם לא אכנס ל Twitter כמה פעמים ביום, אפסיד הרבה מידע אבל ברור לכולם שאין ברירה. אי אפשר לקרוא הכל.
רציתי להעביר את כל הבלוגים שאני רשום אליהם ב Bloglines ל Twitter. שאלתי ב Aardvark (קראו בפוסט קודם) האם יש שירות שהופך RSS feed ל Tweet ומהר מאד שמעתי על Twitterfeed. לאחר שנרשמים אפשר להוסיף feeds מבלוגים שונים ולהעביר אותם לחשבון שלך ב Twitter, Facebook, Ping.fm ואתרים אחרים. בצורה זו חשבון ה Twitter שלי הופך להיות תחליף לקורא RSS. זה אמנם לא נותן לי את כל האפשרויות שיש ב Google Reader למשל, אבל בשבילי זה מספיק טוב. בינתיים.
תוך כדי כתיבת פוסט זה, התחלתי לקבל ציוצים מה RSS feeds שבחרתי. לא מופיע שהם מגיעים מאותם הבלוגים אלא כביכול ישר ממני בדיוק כמו ציוצים שאני מפרסם בעצמי. יש לי בעיה עם זה. העוקבים שלי יראו את הציוצים הללו ויחשבו שאני כתבתי אותם (עד שיפתחו את הלינק). 
אולי אפתח חשבון חדש ב Twitter ואפנה את Twitterfeed לשם. אז אעקוב אחר החשבון הזה מה Twitter שלי. החשבון החדש יהיה חשבון ה RSS שלי.
נשמע קצת מסובך? אשמח לשמוע פתרונות יעילים יותר.


תוספת מאוחרת: בסופו של דבר Bloglines תמשיך לפעול, לא דרך Ask אלא עם חברה אחרת בשם MerchantCircle
Enhanced by Zemanta

4 תגובות:

Yigal Chamish אמר/ה...

ועדיין, Google Reader מספר פתרון מלא ומעולה גם לצריכת תוכן, וגם לשיתוף בו - וגם ב Real time!
אני מביא את כל ערוצי העדכון והנוכחות שלי - וכן את כל ערוצי המידע שאני ניזון מהם - אל ה Google reader והוא עושה זאת מצוין.
אגב, אחת מהשיטות היא ליצור ערוצי RSS למידע המעניין אותך, באמצעות שילוב כוחות עם הכלים השונים: למשל, לקחת ערוצי RSS של תוצאות החיפוש ממנוע החיפוש Google BlogSearch או Bing, וגם להתעדכן ישירות ל Google Reader ממנוע החיפוש של twitter...!
בהצלחה

meta-man אמר/ה...

רוצה פתרון יותר טוב? אל תשתמש בטוויטר כקורא RSS. הוא לא נועד לזה ואם גם ככה אתה מנסה לגרום לו שיציג את מה שהגוגל רידר מציג גם ככה, עדיף שתשתמש בגוגל רידר.

אם בטוויטר אין לך בעיה לפספס תוכן, למה יש לך בעיה לפספס תוכן בגוגל רידר. תגדיר שהעדכונים האחרונים יופיעו למעלה ותקרא אותם וזהו זה.

דניאל ליפסון אמר/ה...

יגאל: כשאני מחפש חומר במאגרי המידע, לפעמים אני שומר את החיפוש כ RSS ומקבל alert כשמגיע מאמר חדש שעונה לקרטריונים של החיפוש. בחרתי גם לקבל את תוכן הענינים של כתבי עת מסוימים כ-RSS.

Pegaon: זה רק תחושה אישית, ולא רק שלי http://www.techcrunchit.com/2009/05/05/rest-in-peace-rss/
. אני מעדיף לקבל את הכל למקום אחד. אני משתשמ ב Tweetdeck וב Hootsuite ולשם אני מקבל את כל העדכונים מ Twitter, Facebook, Linkedin ועוד. הייתי רוצה לקבל לשם גם עדכוני RSS.

לאור המלצותיכם, אשאר עדיין עם Reader.

שרה כהן אמר/ה...

מאוד מעניין מה שאתה כותב ...
אם כי , אני מאוד מחבבת את הגוגל רידר שלי , ועם טוויטר בינתיים - אין לי עסקים - ואני מסתדרת נהדר בלעדיו ...

Real Time Web Analytics