פרויקט אוריינות מידע Project Information Literacy היא תכנית מחקר באוניברסיטת וושינגטון הבודקת את דרכי השימוש הנעשה באינטרנט.
לאחרונה הם פרסמו את תוצאות המחקר (תודה ל CETtalk@ על הקישור) בה השתתפו 8300 סטודנטים מ-25 מכללות בארה"ב. מטרת המחקר היתה לבדוק באילו דרכים ואלו כלים משתמשים סטודנטים כדי לכתוב עבודות אקדמיות.
הבעיה העיקרית היתה שלב ההתחלה של ביצוע המחקר, דבר ברור כמובן. ההתחלות תמיד קשות.
רוב התוצאות היו דווקא יחסית חיוביות לדעתי.
הסטודנטים לא לקחו את המידע שמצאו באינטרנט כברור מאליו. 77% ניסו להעריך את מידת העידכון של מידע זה. 67% בדקו גם את המידע שמצאו בספריה.
הכתובת הראשונה לחיפוש כצפוי היה Google ומנועי החיפוש האחרים. אבל מה שהפתיע אותי לטובה היה שבמקום השני הופיעו מאגרי המידע האקדמיים. רק 11% ביקשו להיעזר בספרנים אבל זה יכול אולי להעיד על כך שהם הסתדרו בכוחות עצמם בשימוש בקטלוגים ובמאגרים.
מעט מאד נעזרו בכלי web 2.0 לעבודה משותפת (כמו wiki או אפילו Google Docs).
לא רק הגשת העבודה והציון הסופי היו חשובים להם. 78% אמרו שגם העבודה המחקרית והלימוד היו חשובים.
הדו"ח המלא הוא קצת ארוך, 72 עמודים. הנה כתבה קצרה יותר.
אני מניח שיהיו גם דו"חות ומחקרים סותרים. זה בכל מקרה בדיקה שנערכה בארה"ב. ומה אצלינו?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה