יום שני, 12 במרץ 2012

בעיות וסכנות פרטיות גם בטלפון

במסגרת העבודה על המצגת לכנס טלדן, ניתקלתי במקרים רבים של מידע פרטי הנחשף לעיני כולם דרך אפליקציות שונות לסמארטפון.

חלק גדול מהציבור מתחיל להבין שהעלאת מידע, תמונות וסרטים לרשת החברתית, עלולה להיות מסוכנת או "לא כדאית" מכל מיני סיבות. משתמשים נעזרים יותר ויותר בכלי הסינון השונים שפייסבוק מציע כמו למשל lists שבעזרתם אפשר לפרסם מידע רק לחברים ספציפיים כמו משפחה למשל.

אבל יש גם אתרים אחרים שפועלים כמו רשתות חברתיות  כמו Youtube, Twitter ואחרים. מי שמשתמש בסמארטפון כדי להעלות סרט או תמונה לאחת הרשתות הללו, מצרף גם (ללא ידיעתו) את המיקום המדויק בה התמונה צולמה או המיקום אליו מתיחס המידע. יש אפליקציות שונות שמאתרות ציוצים, סרטים, הודעות וכד' לפי אזור גיאוגרפי. בדרך כלל הציבור הרחב לא יראה את הדברים הללו אבל בחיפוש על פי ה geolocation, המידע הזה יעלה. יתכן שהתמונה או המידע לא רגשים במיוחד אבל כשמצטרף אליהם מידע לגבי המקום אליהם הם מתייחסים, זה יכול להיות מסוכן.

זה קורה גם ב Google+. כשאני יושב ליד המחשב אני רואה את ה"זרם" שלי ושל החברים שלי וכל מה שהם מפרסמים ברשת. אבל באפליקציה של Google+ בסמארטפון יש אפשרות גם לראות דברים שפורסמו באזור הגיאוגרפי בו אני נמצא. מצאתי המון תמונות של משפחות וילדים שמי שהעלה אותם בוודאי לא תיאר לעצמו שאדם זר יראה.
גם אם הייתי מעלה משהו לרשת באופן פומבי, הסיכוי שאדם זר יגיע אליהם הוא קטן מאד. לא סביר שמישהו שלא מכיר אותי, יעקוב אחרי. אבל עם ה "Nearby" של +Google, המידע הזה עולה באופן אוטומטי.

חשוב לזכור, פרטיות ברשת זה לא רק פייסבוק. צריך לבדוק את הגדרות הפרטיות בכל אתרי המדיה החברתית לפני שמעלים משהו.

אין תגובות:

Real Time Web Analytics