יום רביעי, 7 במרץ 2012

Glancee

האם אתם משתמשים ב Foursquare?

גם בלי סמארטפון אפשר לפתוח חשבון ולעדכן בזמן אמת לגבי מיקומינו הגיאוגרפי אבל צריך בשביל זה להיות ליד מחשב. ברגע שקמים והולכים זה הופך להיות לא כל כך יעיל.

Foursquare היה מהאפליקציות הראשונות שפרץ בשנת 2009 לשוק ה geolocation וה check in. הרעיון הוא שכשמגיעים למקום מסוים (מסעדה, מרכז קניות, אולם כנסים, פארק וכד') ה GPS בטלפון מזהה את מיקומינו ואפשר לעשות "צ'ק אין" ב Foursquare ולמקם את עצמינו על מפה. זה מאפשר לחברים שלי ב Foursquare לראות איפה אני ואולי אם הם באזור נוכל להיפגש. יש כיום 15 מליון חברים במערכת.

לי יש מעט מאד חברים ב Foursquare ובכלל, לא נראה לי שבארץ זה מאד תפס. כשאני מטייל, אני מעדכן מדי פעם את מיקומי בעזרת Foursquare או Facebook Places (שעובד באופן דומה) אבל הערך המוסף של אפליקציות הללו - מפגש פיזי עם חברים שנמצאים באזור, לא מתקיים. עם ארבעה חברים שמפוזרים בכל הארץ אין הרבה סיכוי שבמקרה נגיע לאותו מקום, ואם זה לא חברים מאד קרובים, כנראה שלא ננסה אפילו לארגן מפגש.

עכשיו יש אפליקציה (לאייפון ואנדרויד) חדשה בשם Glancee (בעברית גלנסי או גלנצי ) שמוסיפה קצת יותר יעילות לנושא הזה. Glancee מאתר עבורי אנשים (בעלי חשבון ב Glancee) שנמצאים באזורי, גם אם אנחנו לא חברים ולא מכירים בכלל. האפליקציה מציעה אנשים שאולי יש בינינו עניין משותף. נרשמים בעזרת חשבון הפייסבוק ומשם מקבל Glancee את כל המידע עלי. האפליקציה יודעת למשל שלמדתי במחלקה ללימודי מידע בבר אילן ואם מישהו אחר שלמד באותה מחלקה מסתובב באזור, היא תחבר בינינו. פייסבוק יודע כמובן איזה דברים אני אוהב (כל הלייקים שעשיתי) ואם יש מישהו שעשה לייק לאותו דבר, אולי נרצה להיפגש.

בינתיים החברים ש Glancee הציע לי הם אנשים עם רקע משותף מאד כללי. למשל כל מי שעשה לייק לבלוגים כמו Mashable, Techcrunch או אוהב את פייסבוק וטוויטר, הופכים להיות חברים פוטנציאלים. זה לא ממש יעיל כי כל מי שמשתמש באפליקציה כמו Glancee כנראה אוהב את האתרים הללו. אבל מבחינה תאורתית לפחות הרעיון יפה. אם אני נמצא בכנס מידענים ו Glancee מראה לי שיש שם מישהו שעשה לייק לבלוג שלי או אהב ספר שגם אני אהבתי, אולי ארצה להיפגש.
היוצרים מודעים לבעיית הפרטיות. לא בטוח שארצה שכולם ידעו איפה אני, במיוחד אנשים שכל הקשר בינינו הוא שעשינו לייק לאותה קבוצת ספורט או דוכן פלאפל. לכן Glancee לא מראה את המיקום המדויק של המשתמש על המפה. במקום זה אפשר ללחוץ על לחצן הצ'ט ולקבוע מקום למפגש.

Glancee הוא רק אחד משלל אפליקציות המיקום שקיימות כיום. לרשימה ארוכה יותר אפשר לקרוא על ההכנות בתחום זה לכנס SXSW שיהיה השבוע באוסטין, טקסס.

זהו הנושא שלי לכנס טלדן השנה. Geolocation ואפליקציות שונות המספקות לנו מידע על פי המיקום הגיאוגרפי שלנו. יש מגוון גדול של אפליקציות מיקום בכל מיני תתי תחומים ואני מנסה לבחור את המעניינים ביותר. Glancee  יהיה אחד מהם.

מי שיכול ורוצה, שיוריד את Glancee. אולי ניפגש.


אין תגובות:

Real Time Web Analytics