יום שלישי, 26 ביוני 2012

עוד על סטטוסים מסוכנים בפייסבוק.

ביומיים האחרונים כולם מדברים על האתר החדש We know what you are doing

אתר זה מלקט סטטוסים מרשיעים שאנשים כתבו על עצמם והעלו לפייסבוק. ביניהם, משתמשים שכותבים רעות על הבוס שלהם או כותבים לחברים שהם לוקחים סמים. המידע הזה חשוף כמובן ברשת לעיני כל, גם לעיני הבוס והמשטרה (כל עוד המשתמש לא דאג לסנן את חבריו או לבנות קבוצות מתאימות).
לפעמים אנשים פשוט לא חושבים. כותבים כל מיני דברים שבאותה הרגע נראים מצחיקים ומעניינים אך למעשה, כשהדבר יתגלה זה עלול לפגוע בהם.
ישנם אתרים שמפרסמים כבר מספר שנים תמונות, סטטוסים ומידע אחר מאד לא נעים שאנשים העלו בטעות לרשתות החברתיות (מפאת חלק מהחומרים הלא ראויים המתפרסמים שם, אני מעדיף לא לפרסם לינקים). אפילו טעות כתיב קטנה יכולה להפוך לארוע מאד מביך. האתרים הללו נבנו לשם בידור. הם מוסיפים הערות משלהם וצוחקים על הכותבים הלא כל כך חכמים.

We know what you are doing הוא לא האתר הראשון המעלה את הדברים בצורה מסודרת.

http://pleaserobme.com עשו את זה בעבר בFacebook והיום מתמקדים ב Twitter. בזמנו הם פרסמו רשימה של סטטוסים של אנשים הכותבים במפורש דברים כמו "יצאנו לשבועיים חופש ביוון" או "לא נהיה בבית היום, נוסעים לבקר את הסבתא". ממש חגיגה לפורצים.

גם מידע שאנו מעלים לרשת דרך הסמארטפון עלול להיות מסוכן. דיברתי על זה בכנס האחרון וכתבתי גם כמה מילות אזהרה.
אתר מקביל בתחום זה, הוא http://icanstalku.com/  שנסגר לפני מספר חודשים. הם הראו מידע שעלה לרשת דרך הטלפונים האישיים.  באמצעות תוכנות פשוטות היה אפשר למקם את בעל הטלפון ולדעת איפה הוא ומשפחתו נמצאים ברגע זה ממש.

זהירות! 

תגובה 1:

לייקים לפייסבוק אמר/ה...

בכל העידן הנוכחי אנשים צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם מפרסמים משהו בפייסבוק

Real Time Web Analytics