יום שלישי, 19 ביוני 2012

מדידה והערכה של דפי פייסבוק

ספריה או כל מוסד או ארגון אחר שרוצה נוכחות בפייסבוק, צריכה לפתוח "קבוצה" או "דף". כדי לעשות זאת היוצר חייב חשבון אישי בפייסבוק. דרך החשבון שלו הוא יוכל לפרסם מידע בקבוצה או בדף. כשמדובר בקבוצה, שמו יופיע בגלוי. זו הרי המטרה של קבוצה - לחבר בין אנשים בעלי התעניינות או עיסוק דומה, וחשוב לדעת מי הם החברים בקבוצה.

דף פועל בצורה אחרת. כברירת המחדל, מנהל הדף מפרסם את דבריו בשם הדף עצמו זאת אומרת הוא יכול להעלות הודעה לחברי הקבוצה אבל שמו ותמונת הפרופיל, תהיה לא שלו מהחשבון האישי אלא תמונת הדף או תמונה אחרת שיבחר לעצמו. אם יש צורך, ניתן לשנות את זה בהגדרות.

עדיף ומקובל להשתמש בדף ולא בקבוצה לצורך הארגון. בקבוצה כולם שווים ומפרסמים מידע הרלוונטי לנושא. דף לעומת זאת הוא הפרופיל של הארגון ואיתו הארגון בא במגע עם לקוחותיו - חברי הדף. הרעיון הוא לדחוף מידע ולתת שרות ולא להיות חלק מקבוצה. (איך כדאי לעשות זאת? על כך באחד הפוסטים הבאים)

דף ארגוני נותן לאדמיניסטרטור גם הרבה מידע על חברי הדף ועל האינטרקציה שלהם איתו. יש כלי מדידה המגלים את אחוזי הכניסות, מגדר, גיל, מקום מגורים ועוד.
אחד הדברים הפחות מובנים הוא כלי בשם People talking about this.
אני עדיין מקבל את המידע הזה באימייל מקבוצת הספריה של מכללת אחוה (שניהלתי עם אלכסיי עד לפני חודש). בדרך כלל הייתי מוחק ומתעלם מהדברים אבל החלטתי לבדוק מה בדיוק מה הכוונה.

People talking about this הוא מדד חשוב ובעלי דפים בפייסבוק צריכים להתייחס לזה. ההצלחה של הדף לא נמדדת במספר הלייקים. אנשים לוחצים על "לייק" בלי לחשוב יותר מדי. השאלה היא האם הם משתפים את הידיעה (share), מוסיפים תגובה, מתייגים תמונה, עונים על שאלה, נרשמים לארוע וכד'. זה מה שמראה People talking about this.
המידע נאסף לפי שבוע אבל הוא מתפרסם תמיד באיחור של יומיים. 
המידע הזה גלוי בדרך כלל לכל מבקר בדף ולא רק למנהלים. זה יכול להיות כלי מעניין גם ליריב. אנשי מודיעין תחרותי יכולים לנסות למדוד את הצלחתם של מתחריהם בעזרת הסטטיסטיקות הללו.

הנה המידע של ספריית הקונגרס נכון להיום.


אפשר לראות שבשבוע האחרון, ל 1445 מבקרים היה אינטרקציה אמיתית עם הדף. 

People talking about this מתפרסם לא רק לגבי הדף עצמו אלא גם לפי כל פוסט בנפרד. את המידע הזה רק בעל הדף יכול לראות.
Real Time Web Analytics