יום שני, 29 ביוני 2009

מסביב למדורה עם Glue

Glue - T-ShirtImage by homard.net via Flickr

בשבועות האחרונים חברת Adaptive Blue החברה שייצרה את Glue עסוקה בכתיבת חידונים משעשעים מאד כדי לקדם את הכלי החדש שלהם - Glue.
ניצחתי באחד החידונים האלו, דבר ששיכנע אותי סוף סוף לכתוב מספר מילים על Glue.


בתקופה האחרונה כידוע לכם אני מתעניין בטכנולוגיות סמנטיות שימושיות במיוחד כלים המשלבים את הרשת הסמנטית עם הרשת החברתית (S2W). דוגמא לכלי כזה הוא Glue. זהו תוסף לדפדפן Firefox ו Explorer 8הפועל בעזרת טכנולוגיות זיהוי סמנטיות. טכנולוגיות אלו יכולות לאסוף פריטים זהים מתוך מקורות שונים לא קשורים.


Glue שואף לבנות סביבה חברתית או רשת של חברים סביב פריטים פופולאריים (ולאחרונה כמעט כל נושא) כמו ספרים, סרטים, מוסיקה, חדשות, מסעדות, משחקי מחשב ועוד.

כשאני קורא או מתעניין בספר או סרט מסוים, לפעמים בא לי לשוחח עליו או לקבל המלצות. יש כמובן הרבה גולשים שמתעניינים באותו ספר או סרט אבל אין לי שום דרך יעילה לדעת מי הם. כן, אני יכול לקרוא ביקורת ב Amazon למשל אבל אני רוצה יותר מזה. אני רוצה מעגל חברים פעיל סביב לאותו מוצר. Amazon הוא רק אתר אחד יש גולשים שלא נכנסים ל Amazon אלא קוראים ביקורות במוספים הספרותיים המקוונים של העיתונים. יש גולשים שמעדיפים אתרים כמו Librarything. אם אני רוצה לקרוא משהו קלאסי כמו מחזה של שייקספיר, לא אבדוק מה נכתב עליו בחנות ספרים מקוון אלא אחפש את הערך ב Wikipedia.
אם הייתי יודע מי עוד התעניין, צפה או קרא, יתכן שהייתי נעזר בהמלצותיהם/ביקורתיהם ואולי אפילו הייתי מתיידד עם אנשים ברחבי העולם בעלי התענינויות דומות לשלי. אתם יודעים איך זה. דו-שיח יבש ומשעמם יכול להפוך לחוויה נהדרת ברגע שמחליפים נושא למשהו מעניין ואישי יותר כמו כדורגל, מוסיקה, פוליטיקה, קולנוע וכד'.


זה בדיוק מה ש Glue עושה. הוא מחבר בין אנשים שהתענינו במוצרים שונים כגון שיר, ספר, יין, שחקן וכד'.


אז איך זה עובד?

תחילה יש להתקין על גבי Firefox או Explorer 8 את התוסף של Glue. עכשיו שהכל מסודר אפשר להתחיל להשתמש ברשת כרגיל. ברגע שתגיעו לאתר המתאר מוצר מסוים כגון מצלמה דיגיטלי, ספר, שחקן קולנוע, אלבום, מסעדה וכד' מתוך רשימה ארוכה של אתרים ש Glue מזהה, יקפוץ פתאום סרגל רחב בראש המסך. בסרגל זה יופיעו שמות (עם פרצופים או אווטרים) של כל מי שמחובר ל Glue וגלש לדף של אותו המוצר גם אם זה היה דף באתר אחר.


בדוגמא זו אנו רואים את הדף ב Amazon המתאר את הספר Here Comes Everybody שהגיע אלי היום (אחרי תקופת המתנה ארוכה). בראש העמוד מופיע הסרגל של Glue (הקפתי בקו כחול). אפשר לראות כ-50 גולשים שראו את הספר הזה לאחרונה אבל אם אבדוק אותם אחד אחד, אגלה שחלק מהגולשים ראו את הספר הזה באתרים אחרים - לא ב Amazon. יש ביקורות קצרות שנכתבו ודירוגים פשוטים. אפשר לשמור את הדף ישר ל del.icio.us, לשלוח ל Twitter או Facebook לחפש מידע על המחבר ב Wikipedia או ספרים דומים ב Librarything והכל בעזרת תיבת אפשרויות שמציע Glue.

לפני כחודש Glue התחילה לפעול לא רק על סרטים ומוסיקה אבל גם על "נושאים". Glue מזהה נושאים מתוך Wikipedia, Answers, Freebase, Britannica ועוד.

בחודשים האחרונים הפכה Glue לכלי מאד פופולארי. הכלי הזה הופך חיפוש פשוט אחר "מוצרי הנאה" לחוויה חברתית מהנה. הצוות של Glue גם יודע ליחצן את עצמם בצורה טובה.

הם פתחו בסדרה של חידונים מבריקים בעזרת הכלי שלהם Glue. צריך לחפש אחר ספרים/סרטים מוסיקה וכו' לפי רמזים שהשאירו בתיבת הביקורת (2cents) של הרמז הקודם. מצאת את הספר הנכון? חפש את הרמז שהשאיר ה Glue Genie המפנה לספר או לסרט הבא. באחד החידונים אני ועוד 5 משתתפים זכינו בפרס. לא הודיעו לי אם ומתי ישלחו אותו אבל אני מוותר בכל מקרה. זה לא הסגנון שלי.

הנה הדגמה קצרה שעשיתי על השימוש ב Glue. להפעיל רמקולים.


Reblog this post [with Zemanta]

אין תגובות:

Real Time Web Analytics