יום רביעי, 3 ביוני 2009

True Knowledge הפתעה על הבוקר

מדי פעם Google מחדש משהו בתצוגת תוצאות החיפוש או באפשרויות החיפוש. Google בדרך כלל מודיע על כך במסיבת עיתונאים מתוקשרת כפי שהיה לפני כמה שבועות בכנס Searchology 2009.

הבוקר פתחתי את Google בדפדפן Firefox וגיליתי להפתעתי דבר מוזר. לפני תוצאות החיפוש קיבלתי תיאור של התוצאה ונתבקשתי לאשר את התיאור או לתקן אותה.

הנה תמונת מסך של חיפוש המילה Facebook:

כפי שאפשר לראות, הקלדתי את המילה Facebook ולפני התוצאה מופיע שאלה או בעצם הכרזה מהי Facebook. אני נשאל אם ההכרזה נכונה או לא. על החתום True Knowledge.

True Knowledge הוא "מנוע תשובות".

בשונה ממנוע חיפוש רגיל המציע רשימה של תוצאות, במנוע זה אפשר לשאול שאלות בשפה טבעית ולקבל תשובות מדויקות לשאלה בהנחה כמובן שהמערכת מצליחה להבין את השאלה.

שאלתי מי יותר מבוגר נתניהו או ברק. True Knowledge הבין שכוונתי היתה לברק אובמה ולא לאהוד ברק אבל זה ממש לא משנה. זה מה שקיבלתי.

התשובה היא "כן". המנוע גם מסביר לי על פי מה הגיע למסקנה זו ומבקש שאאשר. אפשר גם לראות בהמשך חישובים מתמטיים בהם השתמש המנוע כדי להגיע לתשובה.
יפה.

True Knowledge בנוי בין היתר עם טכנולוגיות סמנטיות המאפשרות לו להבין את מבנה השאלה שלי ואת משמעות מילות החיפוש. בדוגמא זו הוא יודע שנתניהו ואובמה הם בני אדם משמע שיש להם גם תאריכי לידה. הוא יודע ש"21 באוקטובר 1949" הם לא סתם מילים ומספרים אלא תאריך לידה.

מנוע זה עדיין בשלבי פיתוח ועל מנת להנות ממנו צריך להירשם ולקבל אפשרות גישה. נרשמתי בזמנו וכנראה ששכחתי. שכחתי גם או אולי כלל לא שמתי לב ש Firefox התקין תוסף מיוחד של True Knowledge ולכן כשערכתי חיפוש ב Google הופיע פתאם השאלה של True Knowledge. אצטרך לבדוק את זה.
בבלוג שלהם מופיע שעכשיו השיקו גם תוסף דומה למנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט - Bing.

את המידע מקבל True Knowledge ממאגרי המידע שלו ובעזרתם של המשתמשים. כנראה שנידבו את עזרתי.
נענתי בשמחה.





4 תגובות:

Yigal Chamish אמר/ה...

ן מאוד.
אגב, יש טעות בקישור. צ"ל http://www.trueknowledge.com/.
כל טוב.

דניאל ליפסון אמר/ה...

תודה. תיקנתי.

תמי נויטל אמר/ה...

אני מניחה שאם היית כותב barak היו תוצאות טובות יותר :-) בכל מקרה, מעניין מאוד ושווה לעקוב.

דניאל ליפסון אמר/ה...

שלום תמי
ניסיתי וזה מה שקיבלתי:
I found too many ways to translate that. Please rephrase using more specific language.

הוא לא תמיד מצליח.

Real Time Web Analytics