יום שלישי, 9 ביוני 2009

Zemanta חוסכת המון זמן ועצבים

Image representing Zemanta as depicted in Crun...Image via CrunchBase

אתמול הרצאתי במרכז שה"ם של האוניברסיטה הפתוחה בנושא הרשת הסמנטית. הנה המצגת.
חלק גדול מההרצאה היתה חזרה על דברים שאמרתי בטלדן לפני חודש אבל הוספתי עוד דוגמאות והרחבתי בהסברים.

בבלוג זה התייחסתי רק לחלק מהיישומים עליהם דיברתי והגיע הזמן לתת לשאר את הכבוד המגיע להם (או לחלקם).

אחד היישומים שאני הכי אוהב, ושמשלב בין web 2.0 לבין הטכנולוגיות הסמנטיות החדשות הוא Zemanta. כלי זה מסייע לכותבי פוסטים ודוא"ל ב Gmail, Wordpress, Yahoo-mail, Blogger, Ning, Drupal ואתרים נוספים.

כשאני כותב פוסט (כמו זה) אני מעוניין להפוך מילים רבות לקישורים. תקחו לדוגמא את רשימת האתרים שציינתי לפני שני משפטים. כדי להפוך את כולם ללינקים אצטרך לעשות הרבה cut & paste. בנוסף לכך לפעמים אני רוצה לשלב תמונה או לוגו בגוף הטקסט. בשביל זה אני צריך למצוא תמונה (ללא זכויות יוצרים כמובן), לשמור אותה למחשב, לערוך (לחתוך), לשמור שוב ואז להעלות אותה לפוסט.
זהו תהליך ארוך ומעצבן. Zemanta חוסכת לי חלק גדול ממנה.

Zemanta היא טכנולוגיה סמנטית שמנתחת את הטקסטים שלי תוך כדי כתיבה. היא מבינה את המילים והמונחים עליהם אני כותב ומוצאת לי קישורים, תמונות ואף כתבות עינייניות בהקשר לדברים שלי, מתוך אתרים כמו Flickr, Wikipedia IMDB, Twitter, Facebook, Amazon ועוד.

כך זה נראה בפועל:



כפי שאפשר לראות, בלחיצת כפתור אני הופך את שמות האתרים לקישורים לאותם אתרים. אפשר לבחור תמונה ולצרף גם אותה. Zemanta מציע לי תגיות רלוונטיות לפוסט בעזרת ניתוח שהוא עושה בטקסט. אפשר גם להוסיף כתבות שהוא מוצא ברשת כדי להעשיר את תוכן הפוסט.
Reblog this post [with Zemanta]

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לא מושלם. כתבת Yahoo-mail ונתן לך קישור ל Yahoo.

רינת קורבט אמר/ה...

המצגת ממש יפה. באיזו ספרייה צולמה התמונה בשקף האחרון?

ולגבי zemanta, היישום בטח לא יודע לעבוד עם קישורים בעברית, נכון? והאם הוא יודע לעבוד עם קישורים "מורכבים"? נגיד שאני רושמת שם של סרט, הוא יידע למצוא לי את דף ה- imdb שלו אוטומטית, למשל?

דניאל ליפסון אמר/ה...

אלכסי: נכון הוא לא קלט את זה. שמתי אתה - כדי לחבר בין Yahoo ל mail אבל זה לא עזר. זה לא מושלם. צריך מדי פעם לעשות לו ריענון כדי שיחפש דברים חדשים.

רינת: התמונה היא מהספריה הבריטית.
אפשר לשחק עם זה בעזרת demo בכתובת http://www.zemanta.com/demo הוא מצא לי במאי ושחקנים (לא תמיד) של סרט עם קישור ל IMDB אבל לא סרט. טוב, זה לא משולם אבל לקישורים מוכרים כמו אתרים, אנשים, מושגים וגד' זה די טוב.
וכמובן זה לא עובד בעברית.

שרה כהן אמר/ה...

תודה על העידכון , דניאל .
מעניין לנסות את זה .
אם כי , בגלל שזה לא עובד בעברית ... זה קצת פחות אטרקטיבי .

דניאל ליפסון אמר/ה...

שרה, זה נכון אבל זה כמובן תלוי בסוג הפוסטים שאת רוצה לכתוב.
אני כותב הרבה על אתרים חדשים, אתרי web 2.0 וכד' ולי זה מאד עוזר כי זה חוסך לי לחפש את הקישור המתאים כל פעם. אני גם משתמש עם הפונקציה של התמונות.

דניאל ליפסון אמר/ה...

עכשיו שמתי לב שכבר כתבתי כמה מילים על Zemanta. http://72elders.blogspot.com/2009/01/blog-post.html

Real Time Web Analytics