יום שני, 25 באפריל 2011

כפתור "שלח" החדש של פייסבוק


יש הרבה בעיות של פרטיות עם כפתור ה"אהבתי" -like של פייסבוק. דוגמא לכך כבר הזכרנו בעבר.
כשאני אוהב אתר מסוים או כתבה או תמונה ולוחץ על like, מיד תופיע תמונה עם קישור ותקציר בקיר שלי לעיני כל חברי. אם אחד החברים יגיב ל like הזה, גם חבריו (שאינם חברי) יראו מה אהבתי.
מובן שלא את כל הדברים שאני אוהב אני מעוניין לשלוח לכולם.

לכן לפני מספר ימים השיקו בפייסבוק את כפתר ה"שלח" - send. בעזרת כפתור זה אוכל לשלוח קישור לחברים ספציפיים בפייסבוק ואפילו לקבוצות בהם אני חבר.
בדרך כלל בסוף כתבה יש אפשרות של שליחת הכתבה בדוא"ל אבל אז אני צריך ללכת לחשבון הדואר שלי לחפש את הכתובות. עדיף כבר לשלוח את הקישור ישר מהדואר. אבל עכשיו בעזרת כפתור ה send החדש, פייסבוק יציג לי מיד את כתובות החברים (בפייסבוק) וישלח להם ורק להם את הקישור.
הכפתור הזה חדש ולכן נכון להיום 26.4.2011 לא רואים אותו הרבה, אבל זה רק עניין של זמן. בקרוב ליד כל אפשרויות השיתוף כמו שמור ב delicious, שלח לטוויטר, לבלוג,ל Digg וכד' נראה שלוש אפשרויות של שיתוף בפייסבוק - שלח לפייסבוק, אהבתי, שלח לחברים.
קצת מבלבל? לא נורא זה התוצאה של הקלות הרבה של הפצת מידע בעידן המדיה החברתית. עוד על כך בהרצאה בכנס טלדן Info 2011 בתארך 17.5.

כך נראה כפתור ה"שלח". תלחצו עליו ותראו את האפשרויות.





Enhanced by Zemanta

אין תגובות:

Real Time Web Analytics