יום רביעי, 15 באוגוסט 2012

המחבר בא לעזור

IMG_0364
IMG_0364 (Photo credit: UGA College of Ag)
באחד הפוסטים הקודמים דיברנו על הדרך הנכונה לשווק במדיה החברתית ובכלל זה גם שיווק שרותי ספריה.
אמרנו שחשוב לא לדחוף מידע שיווקי אלא לנסות לעזור ללקוח ולהתייחס לצרכים האישיים שלו. הפרסום יגיע לבד.


הנה עוד דוגמא שרצה עכשיו ברשת ובמקרה היא קשורה לספרים.

לפני כשנתיים דיברתי על חוסר היעילות של אתרים כמו Yahoo Answers. אתרים כאלו מתמלאים כל דקה בעשרות שאלות במגוון תחומים שברוב המקרים לא מקבלים תשובה. האתר מלא בדבריהם הלא חכמים של מחפשי במה למיניהם. הרבה פניות מגיעיות מתלמידים שרוצים שמישהו יעזור יעשה להם את שיעורי הבית.

לפני כמה ימים העלה תלמיד שכזה בקשה לעזרה. כחלק ממטלה שהוא קיבל מבית הספר לחופשת הקיץ, היה עליו לקרוא ולסכם ספר מסוים. 
School starts on the 22nd for me, and I haven't been able to finish this book.Can someone give me a complete review, including everything important?
I REALLY need this!

המגיבים הראשונים ביקרו אותו על עצלנותו אבל אז לפתע עלה תגובה מלא פחות מאשר מחבר הספר בעצמו. הוא כתב תגובה ארוכה אך נחמדה וברוח ידידותית. הוא לא ניסה לשווק את הספר בכוח אלא לעודד את התלמיד פשוט לקרוא.

מיד התחילו להופיע תגובות חיוביות לדבריו של המחבר. הרבה מגיבים כתבו שבעקבות הדברים הם ירכשו את הספר. הסיפור הלכאורה שולי הזה צבר כותרות וכתבה עליו הופיע ב TechCrunch. ברגע שהדברים הגיעו לבמה מכובדת כל כך, הסיפור הפך ויראלי והחל לרוץ ברשת.
המחבר הצליח, ללא כוונה כנראה, לשווק את ספרו בצורה חיובית מאד.

לאחר כמה שעות, מסיבות כלשהן, Yahoo החליטו להוריד את כל התגובות לשאלה והותירו את דבריו של המחבר בלבד.

זמן רב מדברים על כך שהספרים האלקטרוניים הם מכה אנושה למו"לות המסורתית. יתכן שזה נכון אבל זה כנראה לא מפריע במיוחד למחברים. להפך, עכשיו הרבה יותר קל למחבר לבוא במגע עם הקוראים שלו, לשאול לדעתם, לקבל ביקורת והמלצות לעתיד.
Enhanced by Zemanta

אין תגובות:

Real Time Web Analytics