יום רביעי, 13 בינואר 2010

הילדים של היום בטכנולוגיה העתידית

Computers for small children
קראתי כתבה מרתקת הבוקר ב New York Post ובמקום לשלוח את הקישור בטווטר חשבתי אולי לכתוב מספר מילים בנושא.


כותרת הכתבה  The Children of Cyberspace: Old Fogies by Their 20s



המחבר מראה כיצד תפיסת העולם של הדורות הבאים תהיה שונה מאד במהותה מהשקפתינו היום בעקבות שינויים טכנולוגיים. זה נכון שתמיד טענו טענות כאלה והם אכן נכונות, הטכנולוגיה משפיעה על החברה. ההבדל היום הוא שהטכנולוגיה, בעיקר כל מה שקשור לרשת, משתנה כל כך מהר וזה יוצר פער של דורות גדול יותר אבל בטווח שנים קטן יותר. לפי מחקרים שנעשו, בעתיד ההבדל בין היכולות הטכניות/טכנולוגיות של הצעירים יהיה בטווח של שנתיים שלוש בלבד.



היום צעירים בשנות ה-20 נחשבים (לא תמיד בצדק) כמעודכנים ביותר בטכנולוגיות החדשות וכשולטים בפיתוחים האחרונים ברשת. זהו דור ה נקרא Net Generation צעירים שנולדו בשנות ה-80 בעיקר.אבל צריך לזכור שהם לא נולדו לעולם כזה. בקטנותם לא היה בכלל WWW. הם גדלו כשהרשת היתה רק בתחילת דרכה ולמדו במשך הזמן להשתמש ב e-mail ואז בIM ו SMS . אלו טכנולוגיות שהם למדו, והיום הם משתמשים בהם בטבעיות.
הדור הבא (I Generation) הם הילדים והתינוקות של היום. בישבילם טלפון וטלויזיה ואולי אפילו מחשבים ביתיים ייחשבו כשוליים בחייהם. הם יורגלו לעדכונים מיידיים בשלל טכנולוגיות חדשות ויהיו חסרי סבלנות בטבעם.
אני מדמיין סצנה בספריה:
סטודננט: "מה לא מספיק שאני צריך להשתמש בספרים פיזיים, אני עוד צריך להמתין שמישהו יחזיר אותו לספריה בסוף היום?"


הדור הבא יצפה לשירות מיידי ותגובות בזמן אמת וידרוש גישה חופשית לכל דבר. לא יהיה הבדל משמעותי בין חברים אמיתיים וחברים ווירטואליים והם יוכלו לבצע הרבה יותר פעולות באותו זמן ממה שאנחנו מסוגלים לעשות היום.


הבעיות העיקריות שלהם יהיו חוסר יכולת להתרכז בדבר אחד לאורך זמן וחוסר מודעות לפרטיות. השבוע אחד הנושאים המדוברים ביותר הוא דבריו של מרק זוקרבורג מייסד Facebook על עתיד הפרטיות. הוא צוטט (בטעות) כאומר שעידן הפרטיות הסתיימה
הילדים של היום יראו בעתיד את הפרטיות כמכשול להתקדמות ויוותרו על כל דבר פרטי ואישי. 
קשה קצת לדמיין את זה בפרספקטיבה של היום. יווצרו בעתיד המון בעיות ולדעתי הורים ומחנכים צריכים להיות מוכנים ומודעים לכך.



כתבה קצרה ומעניינת. כדאי לקרוא.



Reblog this post [with Zemanta]

אין תגובות:

Real Time Web Analytics