יום שלישי, 26 בינואר 2010

widget חדש של Collecta לאתרים ובלוגים


מנועי החיפוש בזמן אמת (real time) הם הטרנד הגדול של השנה. לאחרונה התווספו לחבורה גם Google, Yahoo ו Bing.
אחד ממנועי החיפוש בזמן אמת העיקריים הוא Collecta עליו כבר נכתב בעבר.


לאחרונה השיקו ב Collecta יישום חדש. יש מעכשיו widget שאפשר בקלות להכניס לכל אתר או בלוג במטרה להעשיר את התוכן עם מידע חדש ועדכני בזמן אמת. אם יש לי בלוג למשל בנושא מכוניות, אני יכול להגדיר ל widget שיחפש לי את המונחים Ford, BMW, Mazda. לצד הפוסטים שלי יופיע חלון רץ עם אזכורים של המילים הללו כפי שהם מתפרסמים באופן מידי.
את המידע בזמן אמת, תאסוף Collecta מ 10 מליון אתרים לדוגמא Twitter, WordPress, Flickr, Associated Press, CNN, Reuters 


הרשת החברתית MySpace כבר משתשמשת ב widget הזה עבור דף מיוחד שהם יצרו לסיוע לקרבנות בהאיטי.

לי אין כל כך מקום בצד ל widget החדש (אולי אמחק את ה blogroll שהיא במילא לא נכונה).
החסרון היחיד שאני רואה ב widget מלבד תוצאות לא תמיד רלוונטיות, הוא שהיא בעצם מבריחה קוראים מהאתר/בלוג. במקום להמשיך לקרוא פוסטים או כתבות נוספות, הקורא יגלוש להודעות מעניינות שהוא רואה ב widget.



אין תגובות:

Real Time Web Analytics