יום שני, 4 בינואר 2010

סרגל הכלים של Wibia



כפי שניתן לראות בתחתית המסך, יש לנו סרגל כלים חדש.



הסרגל היא יציר כפם של סטארט אפ ישראלי חדש בשם Wibiya. ניתן בקלות להוסיף אותו לכל אתר, במקרה שלנו לבלוג. הסרגל הזה מעשיר מאד את האתר ומחבר אותו עם אתרי web 2.0 כמו Twitter או Facebook. אם לאתר/בלוג שלי יש גם נוכחות ב Twitter למשל, אפשר מתוך דף הבלוג (חלון נפתח) להתכתב בזמן אמת אם מי שרואה מולו כרגע את הבלוג. יש "בנק אפליקציות" מתוכם אפשר לבחור מה יופיע בסרגל. הסרגל שלי סנטדרטי בינתיים. אני צריך עוד לשחק עם זה.

לדוגמא: כתבתי פוסט ומישהו רוצה להגיב. אפשר להשאיר תגובה בדרך הרגילה, או לכתוב משהו ב Twitter שמופיע בתחתית הדף ולפתוח בדו-שיח בזמן אמת איתי או עם מישהו אחר שקורא כרגע את הפוסט. אם יש דף ב Facebook שמתייחס לאתר/בלוג, אפשר לראות את כל ההערות והתגובות המופיעות "בקיר" ב Facebook, בתחתית דף האתר.

בעזרת Wibiya אפשר למשוך יותר גולשים לאתר  או לבלוג דרך אתרי web 2.0 פופולריים. אפשר גם ליצור קשר בצורה יעילה ומיידית יותר עם הקוראים.

אני רק מנסה את הסרגל החדש ואולי אחליט בסוף להסיר אותו. אני חושב שזה רעיון נהדר עבור אתר אינטרנט גדול וחשוב שרוצה לנצל גם את היסטריית ה "זמן אמת" (real time). לבלוג שלי יש חשבון נלווה ב Twitter(עוד לא חיברתי ביניהם, נכון להיום) אבל הוא מיועד בעיקר כדי לפרסם קצת את הבלוג. אני מתכנן בחשבון החדש לעקוב אחרי חשבונות אחרים בתקווה שיעקבו אחרי. בחשבון החדש יופיעו כמעט רק לינקים לפוסטים שמתפרסמים ב"72 זקנים". נשמע מבלבל נכון? זה כל הרעיון של API והאפשרות לחבר בין יישומים שונים בצורה יעילה קלה ולפעמים קצת מיותרת.
Reblog this post [with Zemanta]

תגובה 1:

Bayle אמר/ה...

אחכה לקרוא מה דעתך אחרי שתשתמש בסרגל הכלים לפני שאתקין אותו בעצמי.

Real Time Web Analytics