יום שני, 7 במאי 2012

טלדן Info 2012

השנה בכנס טלדן Info 2012 אדבר על משהו קצת אחר.
עד עכשיו התמקדנו  בעיקר במדיה החברתית והשימוש בה בתוך הספריה וככלי מידעניי. השנה נעבור מהמסך הגדול למסך הקטן - הסמארטפון.

כמעט מחצית מהאמריקאים משתמשים בטלפונים כאלו, ובישראל אנו רצים לאותו כיוון. בשנה שנתיים הקרובות, אפשר להניח שנראה כמעט את כולם עם סמארטפון.

יש מאות אלפי אפליקציות לסמארטפונים הן לאייפון, הן למכשירי אנדרויד, ווידאוס וכו'. בהרצאה אתמקד בנושא אפליקציות הנעזרות ב geolocation, זאת אומרת בזיהוי המיקום המדויק בו נמצא מכשיר הטלפון (וכמובן גם בעליו). עם המכשיר החכם יזהה את המיקום שלנו, הוא יוכל גם לספק לנו מידע רלוונטי לגביו. מידע מבוסס מיקום יכול להיות מידע שנצרוך כשנגיע למקום לא מוכר, או מידע שניצור בעצמינו לטובתינו או לטובת אנשים אחרים שיבקרו במקום.

הנושא הזה הוא אחד הנושאים החמים בחודשים האחרונים בכנסים ובאתרי הטכנולוגיה. חברות סטארט-אפ קטנות בתחום אפליקציות ה geolocation, צצות כמו פטריות לאחר הגשם. חלק יצליחו וחלק כנראה שלא. יש הרבה חומר ודוגמאות, כך שהצלחתי לחלק את הנושא לשתי הרצאות.

ההרצאות יהיו ב 15 וב 16 במאי (שבוע הבא) ביום העיון של עמי סלנט ודזירה פז וביום העיון של יפה אהרוני:
(לאחר מכן אעלה אותם כאן בבלוג.)

"כשה-geek יצא אל הטבע"
אחת הבעיות היום שמעסיקות פסיכולוגים, רופאים ומחנכים היא הסכנות הפיזיות והחברתיות שעלולות לבוא בעקבות ההסתגרות בחדר החשוך, שעות רבות מול מסך המחשב. בהרצאה זו נראה כיצד הסמארטפון יכול (אולי קצת) לנתק אותנו מכבלי המחשב השולחני, ולהוציא אותנו החוצה. יש שלל אפליקציות לסמארטפון שיכולים לעזור לנו בשיפור חיי החברה, הבריאות והפנאי וניתן לקבל הרבה מידע שימושי בעזרתם. נכון שעדיין נהיה תלויים בטכנולוגיה אבל לפחות זה צעד קטן בכיוון בריא יותר. בתקווה. נקדיש חלק מההרצאה לתחום המתפתח של Augmented Reality (מציאות רבודה/מוגברת)

"העולם בכף ידך"
הרצאה זו תתמקד בשכבות מידע המתווספות למפה גיאוגרפית דיגיטלית. נראה אפליקציות של מפות [יחסית] סטטיות ומפות ייעודיות לסמארטפון אבל שוב נשים דגש על אפליקציות ה geolocation בעיקר בהקשר של יצירת  תוכן מבוסס מיקום.

בשתי ההרצאות נדגיש את סכנות הפרטיות. אם הרשתות החברתיות מהוות סכנה מסוימת, האפליקציות של מידע המבוסס מיקום עלולות להיות מסוכנות עוד יותר. כשמידע רגיש מקבל שייכות גיאוגרפית, שימוש לא מחושב יכול להסתיים באסון.

בכל מקרה, לדעתי היתרונות שלהם עולות על החסרונות (בדרך כלל). לא כולם מאד שימושיים כיום ונצטרך לחכות קצת כדי לראות מי יהיה ה"גוגל" הבא.

לפני עשור חשבו שבלוגים הם משחק של צעירים משועממים שרוצים לספר לציבור את עיסוקיהם הלא ממש מעניינים. לפני שש שנים טוויטר היה אתר שבו אנשים כתבו מה הם אכלו לארוחת בוקר. My Space ו Facebook גם היו נחלתם של דור מאד מסוים.
היום הכל שונה. בלוגים הם מקור מידע מוביל, טוויטר ופייסבוק הם הרשתות הגדולות ביותר.

גם אם היום לא כל אפליקציות ה geolocation נראות לנו יעילות במיוחד, אני מאמין שבעתיד, אלו שישרדו, יהפכו לשמות הגדולים בטכנולוגית הרשת.

להתראות בכנס.

אין תגובות:

Real Time Web Analytics