יום ראשון, 20 בדצמבר 2009

צילום במקום חיפוש בעזרת Google Goggles

לפני כשבועיים Google השיקה שירות חדש בשם Google Goggles. זהו נסיונה של חברת Google להיכנס לתחום במדעי המחשב הקרוי Computer Vision. טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות למחשב לחלוץ נתונים מתוך גרפיקה.
המוצר החדש של Google מאפשר צילום בעזרת הטלפון הסלולרי ואז שליחת התמונה ישר למנוע החיפוש של Google. אם אצלם תמונה של הכותל למשל, Goggles ישלח את התמונה לחיפוש ואקבל רשימת תוצאות חיפוש ב Google כאילו שחיפשתי במנוע החיפוש עצמו.
אפשר גם לצלם כריכה של ספר, כרטיסי ביקור, חפצי אמנות וכד'. Google  יחפש עבורי את המידע באינטרנט.

הנה סרט ההדגמה:


ובאותו ענין. פרויקט מדהים שפותח על ידי ארבעה חוקרים סיניים וישראלי, משלב טכנולוגיות זיהוי תמונה עם כלי עיבוד תמונה.
לפרויקט קוראים Photo Sketch.
אני מצייר תמונה של רכב למשל וכותב לידו מאזדה. ליד הרכב אני מצייר ילדים משחקים בכדור וכותב גם את זה. ברקע אני כותב שמים כחולים. Photo Sketch מחפש תמונות רלוונטיות, מעבד אותם ומשלב אותם יחד לתמונה שלמה.
אפשר לקרוא מחקר בנושא אבל נראה לי שעדיף לצפות בהדגמה:



Sketch2Photo: Internet Image Montage from Tao Chen on Vimeo.

תגובה 1:

Itay Banner אמר/ה...

די, המבטא של הארטמוט מגוגל-גוגלס הרג אותי מצחוק :-)

Real Time Web Analytics