יום רביעי, 9 בדצמבר 2009

Real Time Google


בשעה טובה גם Google עלה על עגלת ה real time web (רשת בזמן אמת) ומציע כלי נסיוני חדש לחיפוש בזמן אמת. כלי זה מצטרף לשחקנים הגדולים בתחום כמו OneRiot, Collecta ועוד. Googe השיקה את השירות החדש השבוע באחד הארועים התקופתיים שלהם בהם הם מכריזים על כלים חדשים.

אמנם Google שיחק קצת עם הרעיון הזה בעבר, דבר שבא לידי ביטוי ב Google Twitter Search. שירות זה מבוסס על Google Custom Search , שירות שכבר קיים כמה שנים בה Google מאפשר להגדיר אתרים ספציפיים בהם הוא יערוך את החיפוש, במקרה זה האתר הוא Twitter.בשירות זה Google שואב את תוצאות חיפוש מתוך Twitter. יש המון מנועי חיפוש ל Twitter ו Google Twitter Search הוא רק אחד מהם.

אבל הכלי החדש Google Trends הוא הרבה יותר מרשים. הוא שואב את המידע גם ממקורות אחרים בנוסף ל Twitter כמו בלוגים, רשתות חברתיות ואתרי חדשות שמתעדכנים לעיתים קרובות. המידע המעודכן מוצג בצורה יפה קרוב לראש תוצאות החיפוש בחלון נע. אפשר לראות כמה דוגמאות תחת הכותרת Hot Topics שכרגע רלוונטיים בעיקר לחדשות בארה"ב.

אפשרות נוספת לעדכונים בזמן אמת בעזרת Google היא על ידי שימוש ב options המופיע בצד שמאל של התוצאות (בגירסה האנגלית). אם לוחצים על updates מקבלים את תוצאות החיפוש מתוך Twitter ו Friendfeed. קצת מתחת ל updates מופיע latest. אם לוחצים על זה מקבלים תוצאות דומות לחיפוש בעזרת Google Trends דהיינו עדכונים מהדקות האחרונות מתוך כל מיני בלוגים ואתרי חדשות.
בעברית זה קצת יותר מוגבל. ב "אפשרויות" (בצד ימין כמובן) אין אפשרות מקבילה ל updates למרות שאפשר לחפש באתרי חדשות או בלוגים. יש רק אפשרות של "בשעה האחרונה" שזה בכלל לא רע.

יהיה מעניין לבדוק את השירותים הללו ברגע שמתרחש איזה אירוע דרמטי וחשוב, אבל אירוע משמח לשם שינוי.




פוסט בנושא בבלוג הרשמי של Google.

אין תגובות:

Real Time Web Analytics